Historia stosowania Oshibori rozpoczęła się w Japonii w epoce Edo (1603-1868), kiedy to podróżni szukający relaksu, otrzymywali w herbaciarniach zwilżoną szmatkę do otarcia rąk i twarzy. Dziś ręczniczki Oshibori  wykorzystywane są na szeroką skalę na rynku HORECA oraz w branży kosmetycznej.  Nazwa Oshibori pochodzi od japońskiego słowa shiboru , co oznacza „wyciskać”. Oshibori znane są także pod nazwą otefuki, od japońskiego fuku, tzn. „do czyszczenia”. Typowy Oshibori wykonany jest z tkaniny zwilżonej wodą, i jest proponowany klientom / dostępny dla klientów w odpowiedniej temperaturze (w zależności od pory roku i miejsca wykorzystania). Oshibori podawane są gościom w hotelach, restauracjach, kawiarniach, lodziarniach, pizzeriach, herbaciarniach itp. Dzięki nim można (a w restauracjach sushi nawet należy…) odświeżyć ręce przed posiłkiem. Kilka lat temu miałem przyjemność podróżować do Chin. Stewardesy jednej z linii lotniczych, przed wydaniem posiłku, podały wszystkim pasażerom wilgotne Oshibori. Była to dla pasażerów bardzo przyjemna niespodzianka  – mówi Stefan Makowski, szermierz/paraolimpijczyk z Pekinu. Oshibori coraz częściej znajdują zastosowanie również w salonach fryzjerskich, gabinetach kosmetycznych, gabinetach odnowy biologicznej, gdzie są wykorzystywane do odświeżania twarzy, zmywania makijażu, peelingu, pedicure i manicure, rozgrzewania poszczególnych partii ciała, specjalistycznych zabiegów oraz masaży. Niektóre gabinety SPA wprowadziły do swojej oferty tzw. rytuał Oshibori dla twarzy, dekoltu i szyi, dzięki któremu wprowadzają ciało i umysł w stan wyjątkowego odprężenia. Ręczniczki Oshibori Bfresh zrobione zostały w 100% z naturalnych włókien roślinnych, które charakteryzują się wysoką absorpcją wody, wytrzymałością oraz wydajnością. Warto zaznaczyć, że oferowanie klientom ręczniczków Oshibori jest wyrazem nowoczesnego, proklienckiego nastawienia i dbałości – przede wszystkim – o jego dobre samopoczucie… a to z pewnością będzie procentować wyższymi obrotami i większym zyskiem.